Copyright © Om Naturae
Design by Dzignine
14 lis 2014

Jamajskie placki bananowe / Jamaican banana fritters


Przez moje pierwsze dwa miesiące w Rydze jadłam w 90% surowo (teraz to około 60-70% - za zimno już tutaj :D). W tym czasie pochłonęłam tony bananów, jako że to mój ulubiony owoc zaraz po awokado, a na tutejszym targu można je tanio kupić. Nie znudziły mi się ani trochę. Dzisiaj przypomniał mi się smak mojego ukochanego chlebka bananowego i postanowiłam poszperać za czymś podobnym, a niewymagającym piekarnika, do którego oczywiście nie mam tutaj dostępu. I voila, przepis prosto z Jamajki :)



Składniki: 
  • około 1 ⅔ szklanki zgniecionych na papkę przejrzałych bananów (około 5 średnich sztuk)
  • 3 łyżki brązowego cukru
  • ¼ łyżeczki gałki muszkatołowej
  • ½ łyżeczki cynamonu
  • szczypta soli
  • 1 szklanka mąki ryżowej
  • oliwa  oliwek lub olej kokosowy
Do podania
  • kilka plasterków banana, opcjonalnie troszkę rozpuszczonej wegańskiej czekolady lub syrop klonowy

Sposób przygotowania: 
Banany rozgnieć widelcem z cukrem i przyprawami. Wsyp mąkę do masy bananowej i wymieszaj.

Rozgrzej 2-3 łyżki oleju na patelni i, za pomocą łyżki, nakładaj ciasto na patelnię formując placki. Placki smaż będą brązowe z obu stron. Możesz potrzebować więcej oleju

Usmażone placki przełóż z patelni na papierowy ręcznik kuchenny. Podawaj z plasterkami banana na górze.

Jeśli chcesz polać placki syropem lub czekoladą, użyj troszeczkę - ja użyłam za dużo i smak bananów został zagłuszony przez czekoladę


_______________




I was eating 90% raw through my first two months in Riga (now it's about 60-70% - too cold here already :D). I consumed tons of bananas during that time, as it's my favorite fruit right after avocado, and they are cheap in the local market. Not bored me at all. Today I called to my mind the taste of my beloved banana bread and I decided to poke around for something similar and not requiring an oven - of course I do not have access to oven here. And voila, the recipe straight from Jamaica :)



Ingredients:
  • 1 ⅔ glass mashed overripe bananas (about 5 medium bananas)
  • 3 tablespoons brown sugar
  • ¼ teaspoon nutmeg
  • ½ teaspoon cinnamon
  • pinch salt
  • 1 glass rice flour
  • olive or coconut oil
To serve
  •  few banana slices, optional - a little melted vegan chocolate or marple syrup

Directions:

Mash bananas with sugar and spices. Stir flour into banana mixture and mix together.

Heat 2-3 tablespoons oil on pan and, using a serving spoon, place batter on pan forming fritters. Fry fritters until brown on both sides. You may have to add more oil. 
Remove fritters from pan and place on paper towel. Serve with banana slices on top.

If you want to pour over the chocolate or syrup, use a little - I used too much and taste of bananas was drowned out by the chocolate.


 

0 komentarze:

Prześlij komentarz